Dat zegt woordvoerder Yves de Cauwer, senior manager public affairs van Chevrolet Belgium, die de taken van de Nederlandse PR-manager Pieter Stokman al heeft overgenomen. "In elk land zullen vertegenwoordigers van Chevrolet de dealers individueel benaderen met een verbrekingsvoorstel (soort afkoopsom, red), het is een pakket aan voorstellen om de beëindiging van het contract in der minne te schikken." Volgens De Cauwer is dat pakket van voorstellen telkens aangepast aan de individuele situatie van de dealers en gebaseerd op onder meer de omvang van het dealerschap en het aantal jaren dat de onderneming dealer is geweest. Voor de Nederlandse markt gaat het om zestig dealers. Hoe deze zogenoemde ‘verbrekingsvoorstellen’ vallen bij de dealers, weet De Cauwer nog niet. "Daarvoor is het te vroeg, de gesprekken zijn nog maar net aangevangen. Het zal nog een aantal weken duren voor we meer kunnen zeggen over het verloop ervan."
Chevrolet zal wel een netwerk opzetten van erkend reparateurs om aan alle verplichtingen inzake onderhoud, reparatie en garantie te kunnen voldoen. Hij verwacht dat op de aanstaande Autosalon van Brussel overigens nog veel Chevrolets zullen worden verkocht. "De interesse is er wel degelijk want de garantie en de onderdelenvoorziening is gegarandeerd. We zullen interessante aanbiedingen kunnen doen uit de voorraden."