"In Nederland zijn auto’s duurder en rijden de mensen met kleinere auto’s die wij niet verkopen omdat ze niet veel opbrengen. In Duitsland en Luxemburg willen consumenten dan weer sterkere motoren en meer opties. Maar in Frankrijk liggen wel mogelijkheden: de Fransen hebben hetzelfde aankoopprofiel als de Belgen," aldus Cardoen tegenover De Tijd.

Cardoen heeft elf vestigingen in België en verkocht daar vorig jaar zo’n 9.000 nieuwe en gebruikte auto’s. Dat leverde een omzet op van 95 miljoen euro, waarmee Cardoen de grootste verkoper van personenauto’s in het land is. Cardoen koopt de auto’s uit overtollige voorraden bij buitenlandse producenten, importeurs en dealers.

Gert Van Huffel, managing partner van KeBeK Private Equity: "Onder impuls van Karel Cardoen is Cardoen uitgegroeid tot een solide en gerespecteerde speler in het Belgische autolandschap. Dankzij bijkomende diensten, zoals onderhoudscontracten, verlengde waarborg en financieringen, weet Cardoen haar klanten sterk aan zich te binden. Samen met Karel Cardoen en het management zullen we inzetten op de verdere expansie van het bedrijf in België. Tevens zullen we actief de mogelijkheid onderzoeken om activiteiten op te starten in het buitenland".