In de digitale showroom wordt de consument ‘real time’ rondgeleid door één van de Kia-medewerkers. "Geen verkooppraatjes", belooft de importeur, maar "enkel en alleen Kia-gastheren en -gastvrouwen die bezoekers ook ná sluitingstijd informeren." De Kia-medewerkers maken gebruik van een camera en microfoon zodat zij het gewenste model volledig kunnen presenteren en vragen van de consument kunnen beantwoorden. "De bezoeker bepaalt wat hij of zij wil zien en is volledig zelf in de lead."

Kim Kreber, Director Marketing bij Kia Motors Nederland: "Consumenten oriënteren zich steeds meer via digitale kanalen, op een tijdstip dat het hen uitkomt. Met de Live Showroom maken wij die digitale oriëntatie persoonlijker. Je hebt het gevoel dat je echt in de showroom bent. Als het een succes blijkt willen wij er zeker een vervolg aan geven." 

De online autoshowroom is te bezoeken via kia.com/liveshowroom, tot en met 23 december (woensdag t/m vrijdag, 16.00-20.00 uur).