PSA opent futuristische showroom in Parijs

PSA Retail heeft in het hartje van Parijs een ‘Experience Store’ voor haar drie merken Peugeot, Citroën en DS geopend. “De winkel is een experimenteel auto-distributie concept dat helemaal opnieuw is opgezet om te passen in de grootste steden van de 21e eeuw en om de digitale maatschappij te omarmen,” omschrijft PSA.

psa winkel

Op 450 vierkante meter met innovatieve architectonische kunstjes bieden alle drie de PSA-merken ruimten waar de bezoeker wordt ‘ondergedompeld’ in een digitale ervaring. Daarnaast zijn er specifieke sales-ruimten waar de auto’s zelf te zien zijn. Die ruimten worden bemand door ‘sales brand ambassadors’ die volgens PSA vooral goed moeten zijn in ‘soft skills’ maar tegelijk de auto’s van binnen en van buiten moeten kennen. In het pand aan de Rue Saint-Didier in het 16e arrondissement zit ook een pop-up store waar andere bedrijven zoals start-ups gebruik van kunnen maken om hun waren en diensten in het centrum van de Franse hoofdstad te tonen.

PSA probeert met de kleinere winkel/showroom een economisch model te ontwikkelen dat is afgestemd op de torenhoge huren in Parijs en andere grote wereldsteden. Dat model moet dan tegelijk voldoen aan de wensen en eisen van de klant als de business zelf ondersteunen. "De snelle veranderingen in technologieën en gedrag, met als grootste gemene deler digitale technologie die functioneert als een tool en een cruciale drijfveer voor de consument, vormen een natuurlijke stuwkracht om autodealerschappen opnieuw te ontwerpen rond die digitale technologie. De klant van vandaag is anders dan die van vroeger. Ze komen nu naar de dealer aan het eind van de klantenroute die ze al grotendeels online hebben afgelegd. Als ze eenmaal bij de dealer komen, dan weten ze al wat ze willen, welke prioriteiten ze hebben en wat ze verwachten van het product dat ze willen gebruiken of kopen," legt PSA uit.

PSA opent futuristische showroom in Parijs - Automobielmanagement.nl

PSA opent futuristische showroom in Parijs

PSA Retail heeft in het hartje van Parijs een ‘Experience Store’ voor haar drie merken Peugeot, Citroën en DS geopend. “De winkel is een experimenteel auto-distributie concept dat helemaal opnieuw is opgezet om te passen in de grootste steden van de 21e eeuw en om de digitale maatschappij te omarmen,” omschrijft PSA.

psa winkel

Op 450 vierkante meter met innovatieve architectonische kunstjes bieden alle drie de PSA-merken ruimten waar de bezoeker wordt ‘ondergedompeld’ in een digitale ervaring. Daarnaast zijn er specifieke sales-ruimten waar de auto’s zelf te zien zijn. Die ruimten worden bemand door ‘sales brand ambassadors’ die volgens PSA vooral goed moeten zijn in ‘soft skills’ maar tegelijk de auto’s van binnen en van buiten moeten kennen. In het pand aan de Rue Saint-Didier in het 16e arrondissement zit ook een pop-up store waar andere bedrijven zoals start-ups gebruik van kunnen maken om hun waren en diensten in het centrum van de Franse hoofdstad te tonen.

PSA probeert met de kleinere winkel/showroom een economisch model te ontwikkelen dat is afgestemd op de torenhoge huren in Parijs en andere grote wereldsteden. Dat model moet dan tegelijk voldoen aan de wensen en eisen van de klant als de business zelf ondersteunen. "De snelle veranderingen in technologieën en gedrag, met als grootste gemene deler digitale technologie die functioneert als een tool en een cruciale drijfveer voor de consument, vormen een natuurlijke stuwkracht om autodealerschappen opnieuw te ontwerpen rond die digitale technologie. De klant van vandaag is anders dan die van vroeger. Ze komen nu naar de dealer aan het eind van de klantenroute die ze al grotendeels online hebben afgelegd. Als ze eenmaal bij de dealer komen, dan weten ze al wat ze willen, welke prioriteiten ze hebben en wat ze verwachten van het product dat ze willen gebruiken of kopen," legt PSA uit.