PGA verkoopt meer occasions dan nieuw

PGA Nederland, één van de grootste dealerbedrijven in ons land en eigendom van de Zwitserse Emil Frey Group, heeft afgelopen jaar 21.755 gebruikte auto’s afgeleverd, dat is bijna zeven procent meer dan in 2016. De verkoop van nieuwe auto’s daalde daarentegen met tien procent naar 17.341, wat PGA vooral toeschrijft aan de verzwaringen rond de fiscale bijtelling.

PGA verkoopt tegenwoordig niet alleen de bij de eigen dealerbedrijven ingeruilde wagens maar koopt ook actief occasions in in het buitenland. De onderneming heeft daarvoor ook een aparte tak opgericht, Netherlands Car Trading, zo blijkt uit het jaarverslag dat is gedeponeerd bij de Kamer van Koophandel. De holding draaide vorig jaar een omzet van 775 miljoen euro maar zag de winst dalen van 11,1 miljoen naar 8,6 miljoen euro.

Omdat auto’s tegenwoordig minder vaak naar de werkplaats komen ontwikkelde PGA eerder al een nieuw aftersales programma dat voorziet in een regelmatige technische check van gebruikte auto’s. Klanten krijgen daarbij advies over onderhoud en mogelijke reparaties. Dit leidt tot meer klantenbinding waardoor de werkplaatsen toch goed gevuld blijven, zo meldt de onderneming.

PGA verkoopt meer occasions dan nieuw - Automobielmanagement.nl

PGA verkoopt meer occasions dan nieuw

PGA Nederland, één van de grootste dealerbedrijven in ons land en eigendom van de Zwitserse Emil Frey Group, heeft afgelopen jaar 21.755 gebruikte auto’s afgeleverd, dat is bijna zeven procent meer dan in 2016. De verkoop van nieuwe auto’s daalde daarentegen met tien procent naar 17.341, wat PGA vooral toeschrijft aan de verzwaringen rond de fiscale bijtelling.

PGA verkoopt tegenwoordig niet alleen de bij de eigen dealerbedrijven ingeruilde wagens maar koopt ook actief occasions in in het buitenland. De onderneming heeft daarvoor ook een aparte tak opgericht, Netherlands Car Trading, zo blijkt uit het jaarverslag dat is gedeponeerd bij de Kamer van Koophandel. De holding draaide vorig jaar een omzet van 775 miljoen euro maar zag de winst dalen van 11,1 miljoen naar 8,6 miljoen euro.

Omdat auto’s tegenwoordig minder vaak naar de werkplaats komen ontwikkelde PGA eerder al een nieuw aftersales programma dat voorziet in een regelmatige technische check van gebruikte auto’s. Klanten krijgen daarbij advies over onderhoud en mogelijke reparaties. Dit leidt tot meer klantenbinding waardoor de werkplaatsen toch goed gevuld blijven, zo meldt de onderneming.