Opel trekt vrouwelijke verkopers aan

Opel Nederland is er in met een opmerkelijke wervingscampagne in geslaagd dertien vrouwelijke verkopers aan te trekken. De experimentele campagne van vorige zomer onder de ‘dekmantel’ van het fictieve bedrijf Jade, die samen met Randstad werd opgezet, heeft een groot aantal sollicitaties opgeleverd, vertelt manager public relations Jeroen Maas van Opel Nederland aan AM.

Opel trekt vrouwelijke verkopers aan

Uiteindelijk hebben daarvan dertien kandidaten een baan gekregen bij Opel. “Na hun aanstelling zijn zij een uitgebreid, speciaal voor hen samengesteld, opleidingstraject gestart, onder de noemer Opel Talent Academy. Hiermee zijn deze verkoopsters verder klaargestoomd voor het verkoopvak.” De vrouwelijke verkoopmedewerkers zijn inmiddels allen al geruime tijd aan de slag bij diverse dealers van Opel in ons land.

Het beroep autoverkoper is onverminderd actueel, zei Opel Nederland vorig jaar over de campagne. Acht op de tien Nederlanders geeft aan het liefst een auto (nieuw of gebruikt) te kopen bij een merkdealer of universeel autobedrijf. De belangrijkste redenen zijn onder meer advies (49%) en persoonlijk contact met de verkoper (38%). Verkopers moeten volgens de autokopers vooral beschikken over klantgerichtheid en inlevingsvermogen, naast expertise. Deze eigenschappen worden door de respondenten van een onderzoek vaker geassocieerd met vrouwen dan met mannen.

Opel trekt vrouwelijke verkopers aan - Automobielmanagement.nl

Opel trekt vrouwelijke verkopers aan

Opel Nederland is er in met een opmerkelijke wervingscampagne in geslaagd dertien vrouwelijke verkopers aan te trekken. De experimentele campagne van vorige zomer onder de ‘dekmantel’ van het fictieve bedrijf Jade, die samen met Randstad werd opgezet, heeft een groot aantal sollicitaties opgeleverd, vertelt manager public relations Jeroen Maas van Opel Nederland aan AM.

Opel trekt vrouwelijke verkopers aan

Uiteindelijk hebben daarvan dertien kandidaten een baan gekregen bij Opel. “Na hun aanstelling zijn zij een uitgebreid, speciaal voor hen samengesteld, opleidingstraject gestart, onder de noemer Opel Talent Academy. Hiermee zijn deze verkoopsters verder klaargestoomd voor het verkoopvak.” De vrouwelijke verkoopmedewerkers zijn inmiddels allen al geruime tijd aan de slag bij diverse dealers van Opel in ons land.

Het beroep autoverkoper is onverminderd actueel, zei Opel Nederland vorig jaar over de campagne. Acht op de tien Nederlanders geeft aan het liefst een auto (nieuw of gebruikt) te kopen bij een merkdealer of universeel autobedrijf. De belangrijkste redenen zijn onder meer advies (49%) en persoonlijk contact met de verkoper (38%). Verkopers moeten volgens de autokopers vooral beschikken over klantgerichtheid en inlevingsvermogen, naast expertise. Deze eigenschappen worden door de respondenten van een onderzoek vaker geassocieerd met vrouwen dan met mannen.