De MG-wagens zullen via een beperkt aantal ‘brand stores’ in België en Luxemburg verkocht worden met een prijskaartje van rond de 31.000 euro. Daarnaast wil het merk ook een sterke online strategie uitwerken. Alcomotive-topman Damien Heymans ziet in MG ‘de perfecte aanvulling op de huidige portefeuille’ van de groep. ‘”De elektrische filosofie van de iconische MG-naam is precies wat onze toekomstige klanten nodig hebben’’, zegt hij in De Standaard. Alcomotive voert MG niet in Nederland, dat gebeurt door Van Mossel.

Maxus

De Belgische autogroep werkt al met SAIC samen bij de elektrische bedrijfswagens van Maxus. Die brengt het sinds kort ook in ons land op de markt. “We zijn daar net mee begonnen. Per 1 januari gaat er een directeur voor die Nederlandse activiteiten aan de slag. Die gaat in snel tempo het netwerk verder uitbreiden. Onze verwachtingen voor Maxus zijn hooggespannen,’’ zegt een woordvoerder van Alcomotive desgevraagd.

2500 dealers

De Alcomotive groep omvat 2.500 dealers, behalve in de Benelux ook in Duitsland, Frankrijk, Polen, Zwitserland en Portugal. Alcomotive heeft haar hoofdkantoor in Antwerpen, telt ongeveer 400 medewerkers en verdeelt momenteel 11 merken (met MG erbij 12), waaronder Hyundai, Suzuki en Sangyong. De groep verkocht vorig jaar 38.000 personenauto’s en 42.000 motorfietsen en draaide daarmee een omzet van 962 miljoen euro.