Honda op weg naar volledige importeursvestiging in Nederland

Op 1 maart opent Honda weer een vestiging in Nederland, en wel in het Crystal Building in Capelle aan den IJssel. ‘Om de groei verder te doen stijgen,’ wordt als reden aangevoerd. Hoewel dat voor de ervaren Honda-volger in eerste instantie een nogal boude statement lijkt – de statistieken zijn immers al jaren niet fameus – zit er toch een duidelijk filosofie achter.

Er was al wel een klein team aanwezig in Nederland, maar dat had niet meer dan een basisbezetting. Vanaf 1 maart gaat er duidelijk het een en ander veranderen en kan je meer van een importeursvestiging spreken, meldt hoofd van de Benelux-autodivisie Tjeerd Lemstra (foto). Om te beginnen wil Honda in ons land zogezegd dichter op de bal gaan spelen. “We mikken op groei, door dichter bij de dealers te zijn. Er fysiek te zijn met een permanente vestiging. Zo zullen de rayonmanagers nu vanuit Nederland gaan opereren, niet langer vanuit Brussel.”

Nieuwe start

Een belangrijke aanleiding voor de stap zijn de tegenvallende verkoopresultaten. Ze daalden vele jaren aaneen en laten pas recent een iets positiever beeld zien, al is dat nog steeds op een relatief laag niveau. Lemstra noemt ook de marktontwikkeling in Nederland als aanleiding voor ‘een nieuwe start’. “Nederland is voortrekker als het gaat om elektrificatie en juist de elektrische modellen komen steeds meer beschikbaar. Medio dit jaar de Honda e en de hybride Jazz bijvoorbeeld. En er komt meer. Het geeft ons nieuwe kansen. De BPM was een struikelpunt voor de prijzen, maar dat wordt nu getackled met lage-emissie modellen.”

Lemstra zal zelf enkele dagen per week in Nederland aanwezig zijn. Permanent verantwoordelijke voor Nederland is Michel van Liempdt.

Honda op weg naar volledige importeursvestiging in Nederland - Automobielmanagement.nl

Honda op weg naar volledige importeursvestiging in Nederland

Op 1 maart opent Honda weer een vestiging in Nederland, en wel in het Crystal Building in Capelle aan den IJssel. ‘Om de groei verder te doen stijgen,’ wordt als reden aangevoerd. Hoewel dat voor de ervaren Honda-volger in eerste instantie een nogal boude statement lijkt – de statistieken zijn immers al jaren niet fameus – zit er toch een duidelijk filosofie achter.

Er was al wel een klein team aanwezig in Nederland, maar dat had niet meer dan een basisbezetting. Vanaf 1 maart gaat er duidelijk het een en ander veranderen en kan je meer van een importeursvestiging spreken, meldt hoofd van de Benelux-autodivisie Tjeerd Lemstra (foto). Om te beginnen wil Honda in ons land zogezegd dichter op de bal gaan spelen. “We mikken op groei, door dichter bij de dealers te zijn. Er fysiek te zijn met een permanente vestiging. Zo zullen de rayonmanagers nu vanuit Nederland gaan opereren, niet langer vanuit Brussel.”

Nieuwe start

Een belangrijke aanleiding voor de stap zijn de tegenvallende verkoopresultaten. Ze daalden vele jaren aaneen en laten pas recent een iets positiever beeld zien, al is dat nog steeds op een relatief laag niveau. Lemstra noemt ook de marktontwikkeling in Nederland als aanleiding voor ‘een nieuwe start’. “Nederland is voortrekker als het gaat om elektrificatie en juist de elektrische modellen komen steeds meer beschikbaar. Medio dit jaar de Honda e en de hybride Jazz bijvoorbeeld. En er komt meer. Het geeft ons nieuwe kansen. De BPM was een struikelpunt voor de prijzen, maar dat wordt nu getackled met lage-emissie modellen.”

Lemstra zal zelf enkele dagen per week in Nederland aanwezig zijn. Permanent verantwoordelijke voor Nederland is Michel van Liempdt.