De nieuwe Kangoo is verkrijgbaar in twee lengtes. Het model staat vanaf de herfst bij de dealer in de showroom. Met een laadcapaciteit van maximaal 3,3 kubieke meter, is het basismodel volgens Renault de beste in zijn klasse. Het maximale laadvermogen van 600 – 800 kg stijgt naar bijna 1 ton in de extra lange modellen. Het trekvermogen is toegenomen tot 1.500 kg

Ook elektrisch

De nieuwe Kangoo is verkrijgbaar met de automatische 7-versnellingsbak en een handgeschakelde 6-versnellingsbak, die worden gekoppeld aan de 1.3 TCE benzinemotor (100 en 130 pk) of de 1.5 Blue dCi dieselmotor (75, 95 en 115 pk). In 2022 komt Renault ook met een nieuwe elektrische variant van de Kangoo op de proppen: de E-tech. Deze wordt uitgerust met een elektrische motor van 75 kW die een koppel van maximaal 245 Nm levert. De actieradius is volgens Renault 265 km. Met een snellader kan de auto in 42 minuten voor 80 procent worden opgeladen. Daarmee is een actieradius van 150 km beschikbaar na 30 minuten laden.

Express

De nieuwe Express biedt een maximaal laadvermogen van 780 kg in combinatie met een benzinemotor en 650 kg in het geval van de dieseluitvoeringen. Net als bij de Kangoo is het maximale laadvolume van 3,3 kubieke meter. Renault claimt dat de Express in zijn klasse de beste verhouding tussen de laadruimte (met tussenschot) en de voertuiglengte biedt, wat een totale bruikbare laadruimtelengte van 1,91 meter oplevert. De Express komt op de markt met een 1,3-liter 100 pk benzinemotor en 1.5 Blue dCi 75 en Blue dCi 95 dieselmotoren. Daarnaast is er onder de naam Ecoleader een spaarzame dieselvariant leverbaar. Deze is begrensd op 100 km/h voor een gegarandeerd laag brandstofverbruik, ongeacht de rijstijl van de bestuurder.

Trafic

Ook de Trafic-reeks is vernieuwd waarbij Renault vooral de nadruk legt op het personenvervoer. De Combi wordt neergezet als personenbus, de SpaceClass als VIP-bus. De Escapade-versie is ontworpen als recreatievoertuig, de zitbank kan worden omgebouwd tot een bed (maximaal 1,90 meter lang). Motorisering begint met de nieuwe Blue dCi 110-motor, die is gekoppeld aan een handgeschakelde 6-versnellingsbak. Vervolgens is er de nieuwe Blue dCi 150, met 5 pk extra en naar keuze een handgeschakelde 6-versnellingsbak of een EDC-automaat met 6 versnellingen. Tot slot is de Blue dCi 170-motor verkrijgbaar met een automatische EDC-versnellingsbak met 6 versnellingen.

Lees ook:
Luca de Meo schetst ‘de weg terug uit de hel’ voor Renault