Omzet 2009 Alwaysbemobile ruim 300 miljoen euro

De omzet van The Alwaysbemobile Company is in 2009 gestegen met twintig procent.

De plus is volgens het bedrijf het gevolg van een verdubbeling in (gestuurd) onderhoud in de zakelijke markt en "een significante groei" in de (gestuurde) bandenomzet in zowel personen- als bestelwagens.

Inclusief haar aangesloten bedrijven bedroeg de omzet van The Alwaysbemobile Company vorig jaar meer dan driehonderd miljoen euro. Volgens directeur Luc van Bussel toont het resultaat aan dat de strategie van specialisatie en differentiatie in retail en business-to-business formules werkt. "De historische groei in gestuurd onderhoud bevestigt onze visie dat fleetowners open staan voor meer dan alleen het traditionele onderhoudskanaal."

Ondanks een stagnerende economie is volgens het bedrijf de terugval in de bedrijfsvoertuigenmarkt beperkt gebleven. Compensatie was er door een sterke volumestijging in nieuwe groeimarkten. De onlinestrategie heeft volgens Van Bussel het bereik van de onderneming in 2009 vergroot, zowel naar de consument als naar de zakelijke markt. "Dat heeft ons verkoopvolume fors doen stijgen."

Onder de noemer van het nieuwe beleidsplan A New Horizon zal de holding de strategie van onafhankelijk en multi-(auto-)merk onderhoud de komende jaren uitbouwen. Mede gezien het aanstaande wegvallen van de block exemption regulation (juni) wordt die markt volgens Van Bussel professioneler. "In de komende beleidsperiode gaan we actief op zoek naar strategische partners en overnames in de onderhoud- en schademarkt. Naast franchising en master-franchising in het buitenland zullen we in Nederland strategische overnames onderzoeken. Het doel hierbij is om onze groei in de onderhoud- en schademarkt te versnellen. Daarmee verbreden we onze horizon."

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Sluit nu een gratis proefabonnement af

Bekijk de aanbieding

Reacties

Prijs is 1.
Kwaliteit is 2.

Hoe kun je nu alle kennis van alle merken auto’s in pacht hebben? Ik heb al moeite met 1 merk. Marktwerking, tsja. Je bent als berijder van een lease-auto overgeleverd aan alles en iedereen.

Liever de dealer!

Geplaatst door: M.M. van Houselt op
Omzet 2009 Alwaysbemobile ruim 300 miljoen euro - Automobielmanagement.nl

Omzet 2009 Alwaysbemobile ruim 300 miljoen euro

De omzet van The Alwaysbemobile Company is in 2009 gestegen met twintig procent.

De plus is volgens het bedrijf het gevolg van een verdubbeling in (gestuurd) onderhoud in de zakelijke markt en "een significante groei" in de (gestuurde) bandenomzet in zowel personen- als bestelwagens.

Inclusief haar aangesloten bedrijven bedroeg de omzet van The Alwaysbemobile Company vorig jaar meer dan driehonderd miljoen euro. Volgens directeur Luc van Bussel toont het resultaat aan dat de strategie van specialisatie en differentiatie in retail en business-to-business formules werkt. "De historische groei in gestuurd onderhoud bevestigt onze visie dat fleetowners open staan voor meer dan alleen het traditionele onderhoudskanaal."

Ondanks een stagnerende economie is volgens het bedrijf de terugval in de bedrijfsvoertuigenmarkt beperkt gebleven. Compensatie was er door een sterke volumestijging in nieuwe groeimarkten. De onlinestrategie heeft volgens Van Bussel het bereik van de onderneming in 2009 vergroot, zowel naar de consument als naar de zakelijke markt. "Dat heeft ons verkoopvolume fors doen stijgen."

Onder de noemer van het nieuwe beleidsplan A New Horizon zal de holding de strategie van onafhankelijk en multi-(auto-)merk onderhoud de komende jaren uitbouwen. Mede gezien het aanstaande wegvallen van de block exemption regulation (juni) wordt die markt volgens Van Bussel professioneler. "In de komende beleidsperiode gaan we actief op zoek naar strategische partners en overnames in de onderhoud- en schademarkt. Naast franchising en master-franchising in het buitenland zullen we in Nederland strategische overnames onderzoeken. Het doel hierbij is om onze groei in de onderhoud- en schademarkt te versnellen. Daarmee verbreden we onze horizon."

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Sluit nu een gratis proefabonnement af

Bekijk de aanbieding

Reacties

Prijs is 1.
Kwaliteit is 2.

Hoe kun je nu alle kennis van alle merken auto’s in pacht hebben? Ik heb al moeite met 1 merk. Marktwerking, tsja. Je bent als berijder van een lease-auto overgeleverd aan alles en iedereen.

Liever de dealer!

Geplaatst door: M.M. van Houselt op