Van Heck adviseert universeel met Concept Navigator

Op de eerste dag van Autoprof Hardenberg heeft Van Heck Automaterialen de webapplicatie Concept Navigator gepresenteerd.

Het programma moet universele autobedrijven helpen een keuze te maken uit het woud aan werkplaatsformules. Na online een vragenmenu te hebben doorlopen, ontvangen ze per e-mail een advies over de formule die het beste aansluit bij hun wensen. Alleen concepten die Van Heck actief ondersteunt als toeleverancier maken deel uit van het progamma. Concreet gaat het om dertien fullservice formules en vier marketingtools (zoals Mijngarage en Autotools).

Van Heck schermt met "verschillende onderzoeken" waaruit blijkt dat zo’n zeventig procent van alle universele autobedrijven op termijn aansluiting vindt bij een werkplaatsformule. De vraag welke te kiezen is vaak lastig te beantwoorden, gezien de veelheid aan mogelijkheden. Onder meer de mate van franchise, technische en marketingondersteuning kan sterk verschillen. Leidend is voor directeur Johan van der Hoeven de wens van het garagebedrijf zelf. "We willen niets opdringen. Het autobedrijf geeft zelf aan wat hij wel en niet verwacht van een concept. Daarbij blijft het een advies. De keuze is aan de ondernemer."

Van Heck heeft tijdens de AutovakRAI een pilot gedraaid met een voorloper van de webapplicatie. Dat gebeurde op de stand van de Vrooam-groep en resulteerde volgens Van der Hoeven in zo’n 275 leads van universelen die ‘in’ waren voor een formule. "Van Heck heeft een conceptadviseur in dienst, die in overleg met een van onze grossiers een autobedrijf bezoekt. Maar de behoefte aan advies neemt inmiddels zo’n hoge vlucht dat we hebben gewerkt aan een online advies."

Van Heck adviseert universeel met Concept Navigator - Automobielmanagement.nl

Van Heck adviseert universeel met Concept Navigator

Op de eerste dag van Autoprof Hardenberg heeft Van Heck Automaterialen de webapplicatie Concept Navigator gepresenteerd.

Het programma moet universele autobedrijven helpen een keuze te maken uit het woud aan werkplaatsformules. Na online een vragenmenu te hebben doorlopen, ontvangen ze per e-mail een advies over de formule die het beste aansluit bij hun wensen. Alleen concepten die Van Heck actief ondersteunt als toeleverancier maken deel uit van het progamma. Concreet gaat het om dertien fullservice formules en vier marketingtools (zoals Mijngarage en Autotools).

Van Heck schermt met "verschillende onderzoeken" waaruit blijkt dat zo’n zeventig procent van alle universele autobedrijven op termijn aansluiting vindt bij een werkplaatsformule. De vraag welke te kiezen is vaak lastig te beantwoorden, gezien de veelheid aan mogelijkheden. Onder meer de mate van franchise, technische en marketingondersteuning kan sterk verschillen. Leidend is voor directeur Johan van der Hoeven de wens van het garagebedrijf zelf. "We willen niets opdringen. Het autobedrijf geeft zelf aan wat hij wel en niet verwacht van een concept. Daarbij blijft het een advies. De keuze is aan de ondernemer."

Van Heck heeft tijdens de AutovakRAI een pilot gedraaid met een voorloper van de webapplicatie. Dat gebeurde op de stand van de Vrooam-groep en resulteerde volgens Van der Hoeven in zo’n 275 leads van universelen die ‘in’ waren voor een formule. "Van Heck heeft een conceptadviseur in dienst, die in overleg met een van onze grossiers een autobedrijf bezoekt. Maar de behoefte aan advies neemt inmiddels zo’n hoge vlucht dat we hebben gewerkt aan een online advies."