Werkplaats Service Provider: modulair concept universeel

Onder de naam Werkplaats Service Provider start vandaag een modulair concept voor universele autobedrijven.

De bedenkers zijn Bas Wintjes (oud-directeur Volkswagen Nederland) en Onno Kuiper (oud-directeur Moto Parts). Hun concept omvat een BespaarService op onderdeleninkoop en een Verbeterservice voor het optimaliseren van omzet of efficiency. Met behoud van eigen identiteit zou het autobedrijf zo dezelfde voordelen bieden als bij een franchiseformule.

Met de BespaarService kan de garagist zonder verdere verplichtingen meeprofiteren van de inkoopvoordelen die zijn ontstaan door een groot inkoopvolume en een samenwerkingsverband met grossiersnetwerk Auto Distribution Benelux. Er bestaat een contractduur van één maand, geen verplichte inkoopafname, geen maandelijkse kosten en een jaarlijkse onderdelen bonus die afhankelijk is van het inkoopvolume. Gemiddeld zou dit oplopen tot 6500 euro per jaar. Bovendien kunnen alle afspraken over leverfrequentie en dienstverlening die het autobedrijf al met grossiers heeft gewoon blijven bestaan.

Het initiatief stuurt op optimaliseren van het resultaat van de ondernemer, licht Wintjes toe: "Momenteel worstelen veel autobedrijven met de vraag welke stappen ze kunnen zetten om kosten te besparen en zo rendementsvoordeel te behalen. Veel franchiseformules spelen hier handig op in maar leggen het autobedrijf tegelijkertijd voor lange tijd vast aan de ketting. Juist het opgeven van de onafhankelijkheid en de eigen identiteit is voor het universele autobedrijf onbespreekbaar."

Werkplaats Service Provider: modulair concept universeel - Automobielmanagement.nl

Werkplaats Service Provider: modulair concept universeel

Onder de naam Werkplaats Service Provider start vandaag een modulair concept voor universele autobedrijven.

De bedenkers zijn Bas Wintjes (oud-directeur Volkswagen Nederland) en Onno Kuiper (oud-directeur Moto Parts). Hun concept omvat een BespaarService op onderdeleninkoop en een Verbeterservice voor het optimaliseren van omzet of efficiency. Met behoud van eigen identiteit zou het autobedrijf zo dezelfde voordelen bieden als bij een franchiseformule.

Met de BespaarService kan de garagist zonder verdere verplichtingen meeprofiteren van de inkoopvoordelen die zijn ontstaan door een groot inkoopvolume en een samenwerkingsverband met grossiersnetwerk Auto Distribution Benelux. Er bestaat een contractduur van één maand, geen verplichte inkoopafname, geen maandelijkse kosten en een jaarlijkse onderdelen bonus die afhankelijk is van het inkoopvolume. Gemiddeld zou dit oplopen tot 6500 euro per jaar. Bovendien kunnen alle afspraken over leverfrequentie en dienstverlening die het autobedrijf al met grossiers heeft gewoon blijven bestaan.

Het initiatief stuurt op optimaliseren van het resultaat van de ondernemer, licht Wintjes toe: "Momenteel worstelen veel autobedrijven met de vraag welke stappen ze kunnen zetten om kosten te besparen en zo rendementsvoordeel te behalen. Veel franchiseformules spelen hier handig op in maar leggen het autobedrijf tegelijkertijd voor lange tijd vast aan de ketting. Juist het opgeven van de onafhankelijkheid en de eigen identiteit is voor het universele autobedrijf onbespreekbaar."