Nieuw werkplaatsconcept vrije garage: Valvoline Service Center

‘Hardenberg’ staat bij Valvoline in het teken van de nieuwe werkplaatsformule Valvoline Service Center, die op de beurs gelanceerd is. Doelgroep is de onafhankelijke vrije garage. Voorwaarde voor deelname is wel dat men aan bepaalde standaarden voldoet. “We vinden het belangrijk dat garages voldoen aan de wensen van de veeleisende automobilist.”

Valvoline is volgens Hans van Dongen, productmanager Valvoline bij Sator, een merk dat kwaliteit en service hoog in het vaandel heeft staan. En dat zijn zaken die men ook bij de toekomstige service centers wil zien, voordat het bord op de gevel wordt geschroefd. "Typische garagebedrijven die in het profiel van een Valvoline Service Center passen, hebben minimaal drie bruggen in de werkplaats, drie monteurs in dienst en een receptie met een wachtruimte. Deze formule wordt in heel Europa uitgerold. Dan kan je geen concessies doen aan de kwaliteit."

De consument profiteert volgens Van Dongen op termijn van een breed netwerk kwaliteitsgarages, en de deelnemende universele autobedrijven van de kracht en kennis van het merk Valvoline. "Het concept omvat promotiemateriaal zoals briefpapier, visitekaartjes, brochures, posters, naamborden en vlaggen. Tegelijkertijd wordt heel veel aandacht besteed aan trainingen, met als doel de garagist via service en kwaliteit meer omzet te laten draaien in de werkplaats. Dat is wat we ermee voor ogen hebben."

Het element van trainingen en opleidingen is volgens Van Dongen de manier waarop het Valvoline Service Center zich gaat onderscheiden van de concurrentie en een plaats moet veroveren in de volle markt van werkplaatsconcepten. "Het gaat dan niet alleen om producttrainingen maar vooral ook om het benadrukken van trends en ontwikkelingen in de markt."

Speerpunt zijn de salestrainingen die garagisten helpen via upselling de omzet te verhogen. Centraal in deze trainingen staat de vraag hoe je een klant het beste kan adviseren over alle producten van Valvoline. "Dus niet alleen motorolie maar ook de andere smeermiddelen, transmissie-olieën, fuel system cleaners, vetten en tectylproducten. Die verkoopvaardigheden scherpen wij aan."

Nieuw werkplaatsconcept vrije garage: Valvoline Service Center - Automobielmanagement.nl

Nieuw werkplaatsconcept vrije garage: Valvoline Service Center

‘Hardenberg’ staat bij Valvoline in het teken van de nieuwe werkplaatsformule Valvoline Service Center, die op de beurs gelanceerd is. Doelgroep is de onafhankelijke vrije garage. Voorwaarde voor deelname is wel dat men aan bepaalde standaarden voldoet. “We vinden het belangrijk dat garages voldoen aan de wensen van de veeleisende automobilist.”

Valvoline is volgens Hans van Dongen, productmanager Valvoline bij Sator, een merk dat kwaliteit en service hoog in het vaandel heeft staan. En dat zijn zaken die men ook bij de toekomstige service centers wil zien, voordat het bord op de gevel wordt geschroefd. "Typische garagebedrijven die in het profiel van een Valvoline Service Center passen, hebben minimaal drie bruggen in de werkplaats, drie monteurs in dienst en een receptie met een wachtruimte. Deze formule wordt in heel Europa uitgerold. Dan kan je geen concessies doen aan de kwaliteit."

De consument profiteert volgens Van Dongen op termijn van een breed netwerk kwaliteitsgarages, en de deelnemende universele autobedrijven van de kracht en kennis van het merk Valvoline. "Het concept omvat promotiemateriaal zoals briefpapier, visitekaartjes, brochures, posters, naamborden en vlaggen. Tegelijkertijd wordt heel veel aandacht besteed aan trainingen, met als doel de garagist via service en kwaliteit meer omzet te laten draaien in de werkplaats. Dat is wat we ermee voor ogen hebben."

Het element van trainingen en opleidingen is volgens Van Dongen de manier waarop het Valvoline Service Center zich gaat onderscheiden van de concurrentie en een plaats moet veroveren in de volle markt van werkplaatsconcepten. "Het gaat dan niet alleen om producttrainingen maar vooral ook om het benadrukken van trends en ontwikkelingen in de markt."

Speerpunt zijn de salestrainingen die garagisten helpen via upselling de omzet te verhogen. Centraal in deze trainingen staat de vraag hoe je een klant het beste kan adviseren over alle producten van Valvoline. "Dus niet alleen motorolie maar ook de andere smeermiddelen, transmissie-olieën, fuel system cleaners, vetten en tectylproducten. Die verkoopvaardigheden scherpen wij aan."