Profile International focust op de verdere ontwikkeling van het Profile-concept voor de Nederlandse en Belgische markt, waarbij de ondersteuning van de aangesloten ondernemers centraal staat. Kernactiviteit van Profile is professionele bandenservice voor trucks en personenauto’s, in combinatie met auto-onderhoud voor alle merken personen- en bestelwagens. Onder de naam Profile Euroservice wordt een Europese bandenpechservice voor trucks aangeboden.
Het merk Profile Car & Tyreservice past volgens het bedrijf bij zijn groeiambities op de consumenten- en leasemarkt. Ook zou de nieuwe naam beter zichtbaar maken dat vele Profile-vestigingen al actief zijn op dit terrein. Naar verwachting zal uiterlijk eind 2016 in alle vestigingen professioneel auto-onderhoud worden aangeboden. Profile beschikt over 185 vestigingen in Nederland en 45 in België.
En zo kwam er een definitief eind aan Luc van Bussels megalomane marketinggedrocht. Wat zonde dat al die hardwerkende franchisenemers jarenlang hun zuurverdiende centen hebben laten verbranden door zo’n mafkees. Bijna terug bij af…. de verstandige Profilers houden het bij banden, daar zijn ze groot mee geworden en daar hebben ze verstand van. En Van Bussel? Die heeft de autobranche gehad en rooft nu elders lekker verder…..l’histoire se repete ….
Dank.
Wat blijft er over van het meest succesvolle bedrijf in Automotive? Saneren gaat blijkbaar sneller dan innoveren.