Greenwheels: 20 procent meer nieuwe gebruikers

Autodeelbedrijf Greenwheels heeft afgelopen jaar 20 procent meer nieuwe gebruikers kunnen verwelkomen. Het aantal gemeenten waar de auto’s beschikbaar zijn werd uitgebreid met 12 naar 135. Om te voldoen aan de stijgende vraag, voegde Greenwheels 236 nieuwe deelauto’s toe aan de vloot. In het eerste kwartaal van dit jaar moeten er nog eens 80 bijkomen.

Een aantal van de nieuwe deelauto’s werd in gemeenten geplaatst waar al deelauto’s van Greenwheels rondreden. In de hoofdstad werden 76 nieuwe auto’s geplaatst en groeide het klantenbestand met 22 procent. In Rotterdam groeide het aantal klanten met 27 procent. Naast de opmars in de vier grote steden ziet Greenwheels ook daarbuiten de vraag naar deelauto’s toenemen. Het bedrijf plaatste in 2021 de eerste deelauto’s in onder meer Breukelen, Bunnik, Etten-Leur, Meppel en Katwijk aan Zee. Uit onderzoek blijkt dat per geplaatste deelauto gemiddeld 11 auto’s van straat verdwijnen, stelt Greenwheels. Deelauto’s worden ook optimaler gebruikt dan privé auto’s. Waar de gemiddelde particuliere auto zo’n 23 uur per dag stilstaat, rijden de Greenwheels-auto’s gemiddeld 5 uur per dag rond.

Verduurzaming

Het bedrijf in autodelen, dat inmiddels al ruim 26 jaar bestaat, maakte in 2021 stappen in de verdere verduurzaming van de vloot door de toevoeging van twee elektrische auto’s: de Skoda CITIGOe en de Seat Mii electric. Er werden vorig jaar ruim 50 elektrische auto’s geplaatst, die te herkennen zijn aan hun witte kleur in plaats van de rode benzineauto’s. Directeur Andrew Berkhout: “Als grondlegger van autodelen in Nederland helpen we gemeenten om steden leefbaarder te maken. Onze belofte is een deelauto voor iedereen. Tegelijkertijd is onze ambitie om de CO2-uitstoot te verlagen. We zagen in 2021 al een verminderde CO2-uitstoot door het gebruik van zowel Greenwheels benzineauto’s als elektrische auto’s, maar door verder in te zetten op elektrisch deelvervoer kan onze uitstoot in 2022 verder naar beneden.’’

Lees ook:
‘Particuliere klant nog onbekend met elektrische deelauto’s’

Greenwheels: 20 procent meer nieuwe gebruikers - Automobielmanagement.nl

Greenwheels: 20 procent meer nieuwe gebruikers

Autodeelbedrijf Greenwheels heeft afgelopen jaar 20 procent meer nieuwe gebruikers kunnen verwelkomen. Het aantal gemeenten waar de auto’s beschikbaar zijn werd uitgebreid met 12 naar 135. Om te voldoen aan de stijgende vraag, voegde Greenwheels 236 nieuwe deelauto’s toe aan de vloot. In het eerste kwartaal van dit jaar moeten er nog eens 80 bijkomen.

Een aantal van de nieuwe deelauto’s werd in gemeenten geplaatst waar al deelauto’s van Greenwheels rondreden. In de hoofdstad werden 76 nieuwe auto’s geplaatst en groeide het klantenbestand met 22 procent. In Rotterdam groeide het aantal klanten met 27 procent. Naast de opmars in de vier grote steden ziet Greenwheels ook daarbuiten de vraag naar deelauto’s toenemen. Het bedrijf plaatste in 2021 de eerste deelauto’s in onder meer Breukelen, Bunnik, Etten-Leur, Meppel en Katwijk aan Zee. Uit onderzoek blijkt dat per geplaatste deelauto gemiddeld 11 auto’s van straat verdwijnen, stelt Greenwheels. Deelauto’s worden ook optimaler gebruikt dan privé auto’s. Waar de gemiddelde particuliere auto zo’n 23 uur per dag stilstaat, rijden de Greenwheels-auto’s gemiddeld 5 uur per dag rond.

Verduurzaming

Het bedrijf in autodelen, dat inmiddels al ruim 26 jaar bestaat, maakte in 2021 stappen in de verdere verduurzaming van de vloot door de toevoeging van twee elektrische auto’s: de Skoda CITIGOe en de Seat Mii electric. Er werden vorig jaar ruim 50 elektrische auto’s geplaatst, die te herkennen zijn aan hun witte kleur in plaats van de rode benzineauto’s. Directeur Andrew Berkhout: “Als grondlegger van autodelen in Nederland helpen we gemeenten om steden leefbaarder te maken. Onze belofte is een deelauto voor iedereen. Tegelijkertijd is onze ambitie om de CO2-uitstoot te verlagen. We zagen in 2021 al een verminderde CO2-uitstoot door het gebruik van zowel Greenwheels benzineauto’s als elektrische auto’s, maar door verder in te zetten op elektrisch deelvervoer kan onze uitstoot in 2022 verder naar beneden.’’

Lees ook:
‘Particuliere klant nog onbekend met elektrische deelauto’s’