Het thema van dit jaar was ‘verbinden’. Hoofdredacteur Peter Brouwer opende het event door de branche op te roepen vaker de onderlinge samenwerking te zoeken, barrières te slechten en samen de toekomst in te gaan. Een toekomst waar de automotive sector méér moet willen zijn dan alleen leverancier van automobielen. Dagvoorzitter Gwen Jansen nodigde alle toehoorders de verbinding met elkaar te zoeken door middel van een lang lint. Iedereen diende het lint vast te pakken, het vak dat dit het snelst voor elkaar kreeg won.

NZO

Daarna was het tijd voor serieuze zaken. Onderzoeker Eric Vousten presenteerde het jaarlijkse Nationaal Zakenauto Onderzoek, met een aantal opvallende conclusies. Zo komt duidelijk naar voren dat elektrisch rijden de norm begint te worden. Een trendbreuk ten opzichte van vorige jaren is de toegenomen populariteit van het mobiliteitsbudget. Het volledige onderzoek kunt u gratis downloaden op de website van Automobiel Management, VMS | Insight, RDC en VNA.

Vaste waarde

Opvallende winnaar van de trofee voor Zakenauto van het Jaar was de Volkswagen Polo, een auto die door de jury als vaste waarde werd aangeprezen en die zowat de rol van de Golf heeft overgenomen. Tot Beste Nieuwkomer werd de Tesla Model 3 verkozen en de Citroën Jumpy won de prijs voor Bestelauto van het Jaar.

Smeuïg

Tussen alle bedrijven door gaf spreker Jort Kelder een vermakelijk beeld van zijn eigen autogeschiedenis die met karaktervolle auto’s als een Saab 900 cabrio, Landrover Defender en Jaguar E-Type (die te koop staat!) garant staat voor een paar smeuïge anekdotes. Een verhaal ook dat afgaande op de reacties van het publiek werd gewaardeerd. En dat geldt voor het hele event waar het aantal en vooral de kwaliteit van de aanwezige gasten zeer werd gewaardeerd. Of zoals een van de aanwezigen liet weten: “Dit is hét event waar je moet zijn.”

Wie waren erbij? Check onze Facebook-pagina voor alle foto’s!