Met een omzet van 580,8 miljoen euro, 76 procent meer dan in Q1 van 2021, had Sixt het beste kwartaal ooit. De winst kwam uit op 93,5 miljoen terwijl een jaar eerder nog 13,7 miljoen verlies werd geleden. Sixt kon haar marktaandeel opvoeren in Europa maar vooral in Noord-Amerika. Daar is Sixt sinds kort ook actief in Canada. “We profiteren nu van de aanhoudende groei van de niet-particuliere business. Verdere aanjagers van de groei waren de verdergaande digitalisering van ons bedrijf, een hoger prijsniveau en strikte kostenbeheersing,’’ aldus het kwartaalbericht.

Optimistisch

Financieel directeur Kai Andrejewski: “Ons beleid heeft bijgedragen aan het feit dat we ruwweg weer terug zijn op het pre-crisis niveau van 2019. Als één van de maatregelen hebben we dit jaar al nieuwe fabrikanten aan de vloot toegevoegd. Dat stelde ons in staat aan de toenemende vraag in alle klantensegmenten te voldoen. Ondanks de problemen bij de productie van nieuwe voertuigen zijn we optimistisch voor de rest van dit jaar.’’

Lees ook:
AutoScout24 komt met auto-abonnementen

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Sluit nu een gratis proefabonnement af

Bekijk de aanbieding