Verhuurder Sixt breidt vloot met 35 procent uit

Autoverhuurder Sixt heeft de vloot, ondanks de chipcrisis, in het eerste kwartaal met 35 procent vergroot vergeleken met een jaar eerder. Gemiddeld telde die vloot deze drie maanden 125.000 voertuigen. Het aantal voertuigen is daarmee weer op het niveau van 2019, meldt het bedrijf aan de beurs.

Met een omzet van 580,8 miljoen euro, 76 procent meer dan in Q1 van 2021, had Sixt het beste kwartaal ooit. De winst kwam uit op 93,5 miljoen terwijl een jaar eerder nog 13,7 miljoen verlies werd geleden. Sixt kon haar marktaandeel opvoeren in Europa maar vooral in Noord-Amerika. Daar is Sixt sinds kort ook actief in Canada. “We profiteren nu van de aanhoudende groei van de niet-particuliere business. Verdere aanjagers van de groei waren de verdergaande digitalisering van ons bedrijf, een hoger prijsniveau en strikte kostenbeheersing,’’ aldus het kwartaalbericht.

Optimistisch

Financieel directeur Kai Andrejewski: “Ons beleid heeft bijgedragen aan het feit dat we ruwweg weer terug zijn op het pre-crisis niveau van 2019. Als één van de maatregelen hebben we dit jaar al nieuwe fabrikanten aan de vloot toegevoegd. Dat stelde ons in staat aan de toenemende vraag in alle klantensegmenten te voldoen. Ondanks de problemen bij de productie van nieuwe voertuigen zijn we optimistisch voor de rest van dit jaar.’’

Lees ook:
AutoScout24 komt met auto-abonnementen

Verhuurder Sixt breidt vloot met 35 procent uit - Automobielmanagement.nl

Verhuurder Sixt breidt vloot met 35 procent uit

Autoverhuurder Sixt heeft de vloot, ondanks de chipcrisis, in het eerste kwartaal met 35 procent vergroot vergeleken met een jaar eerder. Gemiddeld telde die vloot deze drie maanden 125.000 voertuigen. Het aantal voertuigen is daarmee weer op het niveau van 2019, meldt het bedrijf aan de beurs.

Met een omzet van 580,8 miljoen euro, 76 procent meer dan in Q1 van 2021, had Sixt het beste kwartaal ooit. De winst kwam uit op 93,5 miljoen terwijl een jaar eerder nog 13,7 miljoen verlies werd geleden. Sixt kon haar marktaandeel opvoeren in Europa maar vooral in Noord-Amerika. Daar is Sixt sinds kort ook actief in Canada. “We profiteren nu van de aanhoudende groei van de niet-particuliere business. Verdere aanjagers van de groei waren de verdergaande digitalisering van ons bedrijf, een hoger prijsniveau en strikte kostenbeheersing,’’ aldus het kwartaalbericht.

Optimistisch

Financieel directeur Kai Andrejewski: “Ons beleid heeft bijgedragen aan het feit dat we ruwweg weer terug zijn op het pre-crisis niveau van 2019. Als één van de maatregelen hebben we dit jaar al nieuwe fabrikanten aan de vloot toegevoegd. Dat stelde ons in staat aan de toenemende vraag in alle klantensegmenten te voldoen. Ondanks de problemen bij de productie van nieuwe voertuigen zijn we optimistisch voor de rest van dit jaar.’’

Lees ook:
AutoScout24 komt met auto-abonnementen