Ook Porsche legt meer nadruk op luxe

Porsche gaat zich meer richten op exclusieve producten, elektromobiliteit, duurzaamheid en sociaal engagement. Op middellange termijn wordt het productengamma uitgebreid met een nieuwe elektrische SUV in het luxe segment.

Dieselgate krijgt nu ook Porsche in z’n greep

Dat heeft CEO Oliver Blume laten weten tijdens een dag voor investeerders. ‘’Porsche is een wereldwijd en iconisch luxe merk. Wij zijn 100 procent ‘sportscar’ en 100 procent luxe. Als exclusieve sportwagen fabrikant met het voordeel van schaalvoordelen door onze samenwerking met de Volkswagen Groep zitten we op de mooiste plek in de luxe auto-industrie. Dat resulteert in structurele groeikansen voor ons. We plannen een nieuwe luxe all-electric SUV toe te voegen aan onze aantrekkelijke portefeuille, die onze positie in het luxe segment verder zal uitbreiden. We richten ons met name op de hogere marge segmenten en hopen op die manier nieuwe verkoopkansen aan te boren.’’

Financiële doelen

Ook financieel gaan de doelen omhoog. Voor het lopende jaar wordt gemikt op een omzet van 38 tot 39 miljard euro en een rendement van rond de 17 tot 18 procent. Dat is dan wel gebaseerd op het aanhouden van de gunstige wisselkoersen van dit moment. Voor de lange-termijn is de ambitie om 20 procent rendement op de verkopen te draaien, aldus financieel directeur en tweede man Luke Meschke. ‘’Daarmee zouden we onze positie als één van de meest winstgevende autofabrikanten ter wereld consolideren. Porsche kan met optimisme naar de toekomst kijken vanuit een indrukwekkende luxe positie.’’ Meschke houdt daarbij wel een slag om de arm dat de problemen in de leveringsketens niet erger worden: ‘’We monitoren de ontwikkelingen nauwkeurig zodat we voorbereid zijn om de reageren en ons aan te passen als dat nodig is.’’

Lees ook:
In Duitsland 21,5 procent minder nieuwe auto’s verkocht

Ook Porsche legt meer nadruk op luxe - Automobielmanagement.nl

Ook Porsche legt meer nadruk op luxe

Porsche gaat zich meer richten op exclusieve producten, elektromobiliteit, duurzaamheid en sociaal engagement. Op middellange termijn wordt het productengamma uitgebreid met een nieuwe elektrische SUV in het luxe segment.

Dieselgate krijgt nu ook Porsche in z’n greep

Dat heeft CEO Oliver Blume laten weten tijdens een dag voor investeerders. ‘’Porsche is een wereldwijd en iconisch luxe merk. Wij zijn 100 procent ‘sportscar’ en 100 procent luxe. Als exclusieve sportwagen fabrikant met het voordeel van schaalvoordelen door onze samenwerking met de Volkswagen Groep zitten we op de mooiste plek in de luxe auto-industrie. Dat resulteert in structurele groeikansen voor ons. We plannen een nieuwe luxe all-electric SUV toe te voegen aan onze aantrekkelijke portefeuille, die onze positie in het luxe segment verder zal uitbreiden. We richten ons met name op de hogere marge segmenten en hopen op die manier nieuwe verkoopkansen aan te boren.’’

Financiële doelen

Ook financieel gaan de doelen omhoog. Voor het lopende jaar wordt gemikt op een omzet van 38 tot 39 miljard euro en een rendement van rond de 17 tot 18 procent. Dat is dan wel gebaseerd op het aanhouden van de gunstige wisselkoersen van dit moment. Voor de lange-termijn is de ambitie om 20 procent rendement op de verkopen te draaien, aldus financieel directeur en tweede man Luke Meschke. ‘’Daarmee zouden we onze positie als één van de meest winstgevende autofabrikanten ter wereld consolideren. Porsche kan met optimisme naar de toekomst kijken vanuit een indrukwekkende luxe positie.’’ Meschke houdt daarbij wel een slag om de arm dat de problemen in de leveringsketens niet erger worden: ‘’We monitoren de ontwikkelingen nauwkeurig zodat we voorbereid zijn om de reageren en ons aan te passen als dat nodig is.’’

Lees ook:
In Duitsland 21,5 procent minder nieuwe auto’s verkocht