Volkswagen maakt groeistrategie voor Amerika bekend

De Volkswagen Groep gaat zich sterk richten op de Noord-Amerikaanse markt met een breed productaanbod van meer dan 25 BEV’s inclusief een all-electric pick-up truck. Om dat laatste te bewerkstelligen is een apart bedrijf opgericht dat de naam krijgt van het iconische merk Scout.

De Volkswagen Groep heeft ‘een ambitieuze groeistrategie voor Noord-Amerika’ die deel uitmaakt van de NEW AUTO strategie voor de hele onderneming, laat het bedrijf in een persbericht weten. ‘Doorbouwend op het EV-momentum in de VS wil Volkswagen Groep de breedste elektrische portefeuille in de Noord-Amerikaanse markt uitrollen’.

ID.4

Binnenkort begint de lokale productie van de ID.4 in Chattanooga, wat moet helpen om aan de hoge vraag te voldoen. Daarnaast komen er in de VS ook activiteiten op het gebied van engineering, onderzoek en ontwikkeling, assemblage en productie van componenten terwijl de banden met leveranciers sterker worden aangehaald.

Scout

“De transformatie naar EV’s biedt ook een historische kans om de markt voor elektrische pick-up trucks te betreden. Daarvoor heeft Volkswagen besloten een afzonderlijk bedrijf op te zetten, voortbouwend op het iconische Scout merk, dat een ‘waar Amerikaanse’ elektrische zware SUV en pick-up in de VS gaat ontwikkelen en bouwen. Die markt betreden zal Volkswagen Groep helpen om haar groei-ambities gericht op het verdubbelen van haar marktaandeel van de Groepsbedrijven in de VS te realiseren.’

Het managementteam van Scout komt onder leiding van Scott Keogh, president en CEO van Volkswagen Group of America. Pablo Di Si, topman van de Zuid-Amerikaanse tak, wordt leider van Volkswagen Group of America en CEO van de Noord-Amerikaanse regio. Die benoemingen gaan op 1 september in.

Lees ook:
Thomas Schäfer: ‘VW Group’s middenklassemerken zullen meer op elkaar gaan lijken’

Volkswagen maakt groeistrategie voor Amerika bekend - Automobielmanagement.nl

Volkswagen maakt groeistrategie voor Amerika bekend

De Volkswagen Groep gaat zich sterk richten op de Noord-Amerikaanse markt met een breed productaanbod van meer dan 25 BEV’s inclusief een all-electric pick-up truck. Om dat laatste te bewerkstelligen is een apart bedrijf opgericht dat de naam krijgt van het iconische merk Scout.

De Volkswagen Groep heeft ‘een ambitieuze groeistrategie voor Noord-Amerika’ die deel uitmaakt van de NEW AUTO strategie voor de hele onderneming, laat het bedrijf in een persbericht weten. ‘Doorbouwend op het EV-momentum in de VS wil Volkswagen Groep de breedste elektrische portefeuille in de Noord-Amerikaanse markt uitrollen’.

ID.4

Binnenkort begint de lokale productie van de ID.4 in Chattanooga, wat moet helpen om aan de hoge vraag te voldoen. Daarnaast komen er in de VS ook activiteiten op het gebied van engineering, onderzoek en ontwikkeling, assemblage en productie van componenten terwijl de banden met leveranciers sterker worden aangehaald.

Scout

“De transformatie naar EV’s biedt ook een historische kans om de markt voor elektrische pick-up trucks te betreden. Daarvoor heeft Volkswagen besloten een afzonderlijk bedrijf op te zetten, voortbouwend op het iconische Scout merk, dat een ‘waar Amerikaanse’ elektrische zware SUV en pick-up in de VS gaat ontwikkelen en bouwen. Die markt betreden zal Volkswagen Groep helpen om haar groei-ambities gericht op het verdubbelen van haar marktaandeel van de Groepsbedrijven in de VS te realiseren.’

Het managementteam van Scout komt onder leiding van Scott Keogh, president en CEO van Volkswagen Group of America. Pablo Di Si, topman van de Zuid-Amerikaanse tak, wordt leider van Volkswagen Group of America en CEO van de Noord-Amerikaanse regio. Die benoemingen gaan op 1 september in.

Lees ook:
Thomas Schäfer: ‘VW Group’s middenklassemerken zullen meer op elkaar gaan lijken’