BMW i3 aan ‘t eind van de lijn

BMW heeft tijdens een speciale ceremonie in haar museum BMW Welt in München de laatste 18 exemplaren van de i3 – allemaal in Galvanic Gold Metallic – aan de kopers overhandigd. Na acht jaar is aan de productie van die eerste elektrische auto van BMW in de fabriek in Leipzig een eind gekomen.

Foto: BMW

’BMW Welt is altijd al een plaats voor ontmoeting en innovatie. Het was daarom meer dan logisch dat de impuls-gevende BMW i3 daar een glanzende en waardige finale aflevering kreeg,’’ aldus een verklaring. BMW heeft in die acht jaar meer dan 250.000 exemplaren van de i3 verkocht in 74 verschillende landen. Daarmee was het model volgens het autobedrijf één van de best verkochte in haar specifieke EV-segment. De iconische auto was beschikbaar in een PHEV en een vol-elektrische versie.

BMW bouwt in haar fabriek in het Chinese Shenyang wel een i3 eDrive 35L, maar dat is een op de 3 serie gebaseerde sedan die in niets lijkt op de nu voormalige Europese naamgenoot. De fabriek in Leipzig wordt nu omgebouwd voor de productie van een nieuwe generatie Mini’s die daar vanaf volgend jaar van de band moeten rollen.

Lees ook:

BMW waarschuwt dat autokoper weifelt 

BMW i3 aan ‘t eind van de lijn - Automobielmanagement.nl

BMW i3 aan ‘t eind van de lijn

BMW heeft tijdens een speciale ceremonie in haar museum BMW Welt in München de laatste 18 exemplaren van de i3 – allemaal in Galvanic Gold Metallic – aan de kopers overhandigd. Na acht jaar is aan de productie van die eerste elektrische auto van BMW in de fabriek in Leipzig een eind gekomen.

Foto: BMW

’BMW Welt is altijd al een plaats voor ontmoeting en innovatie. Het was daarom meer dan logisch dat de impuls-gevende BMW i3 daar een glanzende en waardige finale aflevering kreeg,’’ aldus een verklaring. BMW heeft in die acht jaar meer dan 250.000 exemplaren van de i3 verkocht in 74 verschillende landen. Daarmee was het model volgens het autobedrijf één van de best verkochte in haar specifieke EV-segment. De iconische auto was beschikbaar in een PHEV en een vol-elektrische versie.

BMW bouwt in haar fabriek in het Chinese Shenyang wel een i3 eDrive 35L, maar dat is een op de 3 serie gebaseerde sedan die in niets lijkt op de nu voormalige Europese naamgenoot. De fabriek in Leipzig wordt nu omgebouwd voor de productie van een nieuwe generatie Mini’s die daar vanaf volgend jaar van de band moeten rollen.

Lees ook:

BMW waarschuwt dat autokoper weifelt