Stellantis wil het dealernet opnieuw vormgeven vanwege de vele veranderingen die in de autowereld aan de gang zijn. De Bourmont noemt niet alleen de toenemende online handel en de veranderende koopgewoonten bij de klanten maar ook het in werking treden van een EU-verordening op groepsvrijstellingen die in 2023 in werking moet treden. “Ons doel is een duurzaam verkoopmodel te bewerkstelligen dat op een meermerken netwerk steunt.’’

Stellantis House

De Stellantis-baas benadrukt daarbij opnieuw dat het fusiebedrijf van Groupe PSA en FCA zo veel mogelijk merken onder één dak wil brengen. Hij spreekt daarbij van een Stellantis House. “Dat betekent dat we de handelaren de mogelijkheid bieden meerdere merken op zich te nemen.’’ De vraag hoe de dealers zich daarbij zelf in verbonden organiseren wil hij niet beantwoorden. “Belangrijk is dat we zowel met die verbonden als met de handelaren direct een open en directe dialoog hebben.’’

Lees ook:
Stellantis zegt alle dealercontracten op

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Sluit nu een gratis proefabonnement af

Bekijk de aanbieding