Mitsubishi krijgt hoofdlocaties in Lille, Lens en Calais en vier annex-vestigingen in Arras, Duinkerken, Valenciennes en Maubeuge. Samen zouden die dit jaar 200 nieuwe auto’s moeten kunnen verkopen en vanaf volgend jaar op meer dan 500 stuks per jaar uit moeten komen.

Nederland

Mitsubishi leek een jaar of twee geleden uit Europa te verdwijnen. In het kader van de alliantie met Renault en Nissan werd aangekondigd dat het kleinste merk van de drie zich vooral zou concentreren op landen in Zuid-Oost Azië. Vanuit de top van Mitsubishi werd ook aangekondigd dat er voor de Europese markt geen nieuwe modellen meer ontwikkeld zouden worden. Mitsubishi is bijvoorbeeld in Groot-Brittannië van het toneel verdwenen. Al snel werd echter benadrukt dat het merk wel op de markt zou blijven in een aantal landen waaronder Nederland.

Colt

Vorige week werd meegedeeld dat de kleine Colt na tien jaar afwezigheid weer terugkeert in Europa. Dat model zal gebouwd worden in een fabriek van partner Renault in Turkije. Daar wordt ook een nieuwe ASX gebouwd die eveneens voor Europese markten bestemd is. De cijfers laten ook enig optimisme toe: Mitsubishi verkocht in de eerste twee maanden van dit jaar met ruim 8.000 exemplaren zes procent meer auto’s in Europa dan een jaar eerder. Het marktaandeel blijft echter nog wel steken op minder dan één procent.

Lees ook:
Renault, Nissan en Mitsubishi: 35 nieuwe elektrische auto’s in 2030