In het onderzoek ‘Het klantvriendelijkste bedrijf van Nederland ’ heeft Toyota binnen de automotive de hoogste score op het gebied van klanttevredenheid behaald. Met een gemiddeld rapportcijfer van 7,94 – toegekend door klanten – bleef Toyota de vier andere genomineerden in de branche voor: BMW, Kia, Peugeot en Volkswagen.

Onafhankelijk onderzoek

Bij deze vijftiende editie verzamelde MarketResponse in totaal 57.212 beoordelingen van 315 bedrijven. Hierbij werden tien afzonderlijke branches meegenomen waaronder ‘automotive’. Grote bedrijven en organisaties doen automatisch mee aan het klanttevredenheidsonderzoek van MarketResponse. Ze kunnen zichzelf niet aanmelden of hun klanten laten stemmen, benadrukt Toyota Nederland.

Trots

Jan-Christiaan Koenders, Managing Director van Toyota Nederland nam de prijs in ontvangst. “Een fantastisch resultaat en een eer voor de hele Toyota-organisatie in Nederland. Ik ben dan ook trots op alle Toyota medewerkers, ook bij onze retailpartners, en echt enorm dankbaar voor de hoge waardering van onze klanten.”

Lees ook:
Toyota wil autoprijzen liever niet verhogen

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Sluit nu een gratis proefabonnement af

Bekijk de aanbieding